فرهیختگان ایران

خوش آمدید

فرهیختگان ایران

خوش آمدید

عملیات مشترک هوایی روسیه و آمریکا در سوریه

روسیه و آمریکا موافقتنامه ای را به امضا رسانده اند که امیدوارند جلوی برخورد احتمالی نیروهای هوایی این دو کشور را در هنگام انجام عملیات در سوریه بگیرد.   گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه روز سه‌شنبه اعلام کردند تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌اند که با رعایت اصول و موارد مندرج در آن، احتمال برخوردهای ناخواسته بین نیروهای هوایی روسیه و ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در آسمان سوریه به حداقل کاهش خواهد یافت.
 
پیتر کوک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که متن توافق دو کشور به درخواست روسیه علنی نخواهد شد اما این توافق، ارتباط موثر دو نیروی هوایی در حین عملیات و نیز ایجاد یک خط تماس مستقیم زمینی برای هماهنگی دوجانبه را شامل می شود.
 
کوک افزود که در عین حال، بر مبنای توافق صورت گرفته، دو کشور اطلاعات مربوط به اهداف حملات هوایی خود را در اختیار طرف مقابل قرار نخواهند داد.
 
سخنگوی پنتاگون تاکید کرد که مطابق توافق، همچنین هواپیماهای روسی و آمریکایی بیش از فاصله معینی به همدیگر نزدیک نخواهند شد، هرچند او میزان این فاصله را ذکر نکرد.
 
وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرده بود که با نکات فنی مورد بحث با آمریکا در زمینه ارتقای ایمنی پرواز هواپیماهای جنگی دو کشور در آسمان سوریه به توافق رسیده، و کارشناسان حقوقی دو طرف در حال بررسی متن آن هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.