فرهیختگان ایران

خوش آمدید

فرهیختگان ایران

خوش آمدید

کلک پسر قمارباز برای سرکیسه کردن پدر

پسر جوان پس از اینکه همه سرمایه‌‌اش را در قمار و شرط‌بندی از دست داد، برای سرکیسه کردن پدرش نقشه عجیبی کشید.   
همشهری آنلاین: پسر جوان پس از اینکه همه سرمایه‌‌اش را در قمار و شرط‌بندی از دست داد، برای سرکیسه کردن پدرش نقشه عجیبی کشید.

 او وانمود کرد که گروگانگیران وی را ربوده‌اند و برای آزادی‌اش 30میلیون تومان می‌خواهند اما پلیس دستش را رو کرد. این پرونده عصر 22مهرماه پیش روی کارآگاهان پلیس شهرستان بندرانزلی قرار گرفت. آن روز مردی نزد مأموران رفت و مدعی شد که پسر 27ساله‌اش را ربوده‌اند.

 او گفت: چند ساعتی بود که از پسرم خبر نداشتیم تا اینکه دقایقی پیش او تماس گرفت و مدعی شد که آدم‌ربایان وی را ربوده‌‌اند. پسرم گریه می‌کرد و می‌گفت که آنها برای آزادی‌اش 30میلیون تومان می‌خواهند و مدام او را شکنجه می‌کنند. پس از آن تماس قطع شد و تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

با اظهارات مرد میانسال، تیمی از مأموران برای شناسایی آدم‌ربایان وارد عمل شدند. درحالی‌که تماس‌های گروگان با پدرش ادامه داشت و وی برای آزادی‌اش درخواست پول می‌کرد، مأموران به ماجرا مشکوک شدند چراکه همه تماس‌ها با تلفن همراه گروگان صورت می‌گرفت و فقط او بود که با پدرش حرف می‌زد و گروگانگیرها حتی یک‌بار هم حاضر به حرف زدن با پدر گروگانشان نشدند.
در چنین شرایطی مأموران به تحقیق درباره گروگان 27ساله که بابک نام دارد، پرداختند.

آنها متوجه شدند که او علاقه زیادی به شرط‌بندی‌های آنلاین داشت و همه پول‌هایش را سر قمار و شرط‌بندی از دست داده بود؛ تا جایی که دیگر هیچ پولی برایش باقی نمانده و مدتی قبل از پدرش درخواست پول کرده بود اما او حاضر نشده بود که پولی به وی بدهد.

هرچه تحقیقات ادامه می‌یافت شک مأموران به ماجرای گروگانگیری بیشتر می‌شد. آنها به این نتیجه رسیده بودند که گروگانگیری در کار نیست و احتمالا پسر جوان این نقشه را کشیده تا بتواند از پدرش پول بگیرد.ماموران برای پی بردن به حقیقت از پدر بابک خواستند که مبلغ درخواستی او را به حسابش واریز کند. مرد میانسال این کار را انجام داد و به این ترتیب 2روز پس از ماجرا بابک آزاد شد. پسر جوان که تصور می‌کرد نقشه‌اش با موفقیت به پایان رسیده به خانه برگشت و مدعی شد که آزاد شده است اما وقتی سردی دستبند پلیس را روی دستانش احساس کرد، فهمید که همه‌‌چیز لو رفته است.

بابک به اداره پلیس منتقل شد و در بازجویی‌ها چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید. او اعتراف کرد که به‌خاطر بی‌پولی و از دست دادن همه سرمایه‌اش در قمار و شرط‌بندی این نقشه به ذهنش رسیده و وانمود کرده که او را ربوده‌اند تا از این طریق بتواند از پدرش پول بگیرد. سرهنگ هرمز عشقی، رئیس پلیس بندرانزلی با بیان این خبر گفت: با افشای این راز، مرد جوان به اتهام تشویش اذهان و هدر رفتن هزینه پلیس به مرجع قضایی معرفی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.