فرهیختگان ایران

خوش آمدید

فرهیختگان ایران

خوش آمدید

چطوری گوشی موبایل دزدیده شده یا گمشده رو پیدا کنیم؟!

چطوری گوشی موبایل دزدیده شده یا گمشده رو پیدا کنیم؟!  

دستگاه‌های دیجیتالی که مثل لپ‌تاپ، تبلت، گوشی موبایل، دوربین‌ها دیجیتال، حافظه‌های ذخیره‌سازی و… قابلیت حمل و نقل ساده‌ای دارن، همیشه در معرض خطرات زیادی چون ضربه خوردن، خیس شدن، گم شدن، به سرقت رفتن، افتادن یا پرت شدن و… هستن.
ضمن اینکه اطلاعات این محصولات نیز با توجه به مشکلات گفته شده همیشه در خطره و هر لحظه امکان از بین رفتن، پاک شدن یا سرقت اطلاعات شما وجود داره. با توجه به این که به دلیل مصرف زیاد از گوشی‌های موبایل، بیشترین آمار گم شدن با دزدیده شدن به این دستگاه‌ها برمی‌گرده همیشه موضوع امنیت چه از نظر پیشگیری یا بعد از وقوع مشکل برای کمپانی‌های تولیدکننده سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اهمیت ویژه‌ای داشته و با هوشمند شدن گوشی‌های موبایل این مسئله بیش از پیش اهمیت پیدا میکنه.
تا جایی که میتونین نباید شرایط گم شدن یا دزدیده شدن گوشیتون رو فراهم کنید و اطلاعات مهم یا شخصی رو هم روی اون نگهدارین کنین. ولی اگه به هر دلیل گوشیتون رو گم کردین یا به سرقت رفت یادتون باشه تولیدکنندگان مختلف گوشی‌های موبایل سعی میکنن از نظر نرم‌افزاری محصولات خودشون رو به قابلیت‌هایی مجهز کنن که میتونه خیلی برای شما مفید باشه. البته از نظر نرم‌افزاری نیز شرکت‌های زیادی هستن که با ارائه اپلیکیشن‌های جذاب و کاربردی به کمک شما میان.
تو مطلب امروز وبلاگ شیپور قصد داریم روش‌هایی رو بهتون معرفی کنیم که بعد از اطمینان از گم شدن یا دزدیده شدن گوشیتون بتونید در سریعترین زمان ممکن اون رو پیدا کنید یا اطلاعاتش رو از بین ببرید. با شیپور همراه باشین.
تقریبا اکثر گوشی‌های موبایل هوشمند امروزی شامل موبایل‌های اندرویدی، ویندوزفونی و محصولات اپل قابلیتی به نام Find My Phone (پیدا کردن گوشی من) دارند که ممکنه تو بعضی مدل‌های موبایل این اسم کمی تفاوت داشته باشه، ولی به هر حال کارشون شبیه همه. با فعال کردن این قابلیت از منوی تنظیمات گوشیتون و ایجاد یه حساب کاربردی میتونین از راه دور هم به محتویات گوشیتون دسترسی داشته باشن و بلافاصله اطلاعات مهم رو حذف کنید یا براساس مکان‌یابی جغرافیایی موقعیت گوشیتون رو پیدا کنید. البته قابلیت‌های دیگه‌ای هم میشه اضافه کرد مثل قفل کردن گوشی، حذف اطلاعات فقط با یه پیامک، زنگ زدن مداوم گوشی بلافاصله بعد از روشن شدن، رمز گذاشتن روی گوشی و…
روش بعدی کمک گرفتن از اپراتورهای همراه که با ارسال کد مشخص شده از سوی هر اپراتور و وارد کردن سریال گوشی از روی جعبه‌ی اون میتونین به کمک آنتن‌های مخابراتی نزدیکترین نقطه به موبایلتون رو پیدا کنید و دنبال اون بگردین تا پیدا بشه.
اما میخوایم چند تا اپلیکیشن اندرویدی مفید رو بهتون معرفی کنیم که خیلی راحت بتونین به کمک گوشی گم شدتون برین و معمولا اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به قابلیت از پیش نصب شده روی گوشی موبایل توسط کمپانی سازنده امکانات بیشتری داره.
اگه میخواین در عین سادگی و به دور از هر پیچیدگی ولی به شکل حرفه‌ای گوشیتون رو ردیابی کنین میتونن به سراغ اپلیکیشن Find My Phone 4.6 برید که طریقه‌ی عملکرد اون به کمک ارسال پیامکه. شما خیلی راحت یه کلمه رو از قبل تعیین میکنید و اون رو به گوشیتون پیامک میکنید تا خیلی سریع آدرس گوشیتون رو نقشه‌ی گوگل براتون ارسال بشه. میتونین این کار رو برای از بین بردن اطلاعات هم استفاده کنید ولی یه مشکلی که وجود داره ارسال پیامکه و اگه دیر عمل کنید ممکنه گوشی سرقت شده باشه و آقا دزده سیم کارت رو از موبایل در بیاره دیگه باید خواب گوشیتون رو ببینید.

لینک دانلود
اما اگه میخواین کامل‌تر و قوی‌تر دنبال گوشیتون باشین یه نگاهی به اپلیکیشن NQ Mobile Easy Finder بیندازین که توسط شرکت نرم‌افزاری Net Qin تولید شد. نت‌کین یه شرکت چینیه که روی موضوع امنیت دستگاه‌های قابل حمل کار میکنه و جز اپلیکیشن پیدا کردن گوشی، آنتی ویروس و دیگر برنامه‌های امنیتی هم داره. بعد از گم شدن یا دزدیه شدن گوشی موبایلتون خیلی سریع به آدرس find.nq.com میرید و قبلا شماره‌ای که تو تنظیمات گوشیتون وارد کرده بودین رو میزنید تا بتونین خیلی زود موبایلتون رو پیدا کنید.
این اپلیکیشن قدرتمند میتونه حتی بعد از تعویض سیمکارت خیلی سریع موقعیت گوشی و شماره موبایل اون رو از طریق ایمیل براتون بفرسته و این ایمیل باید قبلا وارد شده باشه.

لینک دانلود
اگه میخواین در سریع‌ترین زمان ممکن و فقط از راه حساب کاربری خودتون تو گوگل بفهمین گوشی موبایلتون کجاست بهتون اپلیکیشن Android Device Manager رو پیشنهاد میکنیم که نه تنها خیلی زود جای گوشی رو روی نقشه گوگل نشون میده بلکه تو این اپلیکیشن شما میتونید حتی با تنظیمات قبلی اطلاعات مهمتون رو از راه دور حذف کنید. این اپلیکیشن توانایی بسیار خوبی تو حذف سریع اطلاعات داره.

لینک دانلود
اما یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن گوشی موبایل شما که بتونه دقیق مکان موبایل رو به شما نشون بده Find Phone Free Now است که نقطه قوت این اپلیکیشن تو عملکرد چراغ خاموش اونه. یعنی به شکلی عمل میکنه که سارق متوجه انجام کارهای شما نمیشه و یه مزیت دیگه‌ی اون اینه که برای پیدا کردن تبلت‌های گم شده یا دزدیده شده هم کارایی داره.

لینک دانلود
سعی کنید همیشه در مورد گوشی‌ موبایل موارد ایمنی مثل رمزگذاری، نگه نداشتن اطلاعات مهم و شخصی، نصب اپلیکیشن‌ها امنیتی و اپلیکیشن‌های کاربردی رو فراموش نکنید. یادتون باشه اپلیکیشن‌هایی که خیلی هم حجم ندارن کار زیادی ازشون بر میاد. مثلا شما به یه اپلیکیشن شیپور میتونین هر چی میخواین بخرین، هر چی میخواین بفروشین یا هر چی میخواین از سایت شیپور پیدا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.