فرهیختگان ایران

خوش آمدید

فرهیختگان ایران

خوش آمدید

شناسایی 440 بیمار مبتلا به ایدز در آذربایجان شرقی/ ایران 100 هزار مبتلا به ایدز دارد

استان‌ها > آذربایجان شرقی - کارشناس ایدز مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تاکنون 440 نفر بیمار مبتلا به ایدز در این استان شناسایی شده است، گفت: وضعیت تغییر روشهای انتقال به ایدز در ایران نگران کننده است.  

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، دکر رضا یوسفی در جمع خبرنگاران افزود: از جمع مبتلایان به ایدز در آذربایجان شرقی 88 درصد مردان و 12 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ابتلا به ایدز از طریق "روابط جنسی نامطمئن" درحال افزایش است، تصریح کرد: بیشتر مبتلایان ایدز از بین افراد بین 25 تا 34 سال هستند.

دکتر یوسفی در ادامه با اشاره به آمارهای جهانی و کشوری مبتلایان به ایدز اظهار داشت: تاکنون تعداد 35 میلیون نفر مبتلای به ایدز در جهان شناسایی شده اند که سالانه دو میلیون نفر از این تعداد فوت می شوند.

کارشناس ایدز مرکز بهداشت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ترکیب جنسیتی مبتلایان به ایدز بین زنان و مردان در آمار جهانی بطور مساوی است گفت: سن ابتلا به این بیماری در آمارهای جهانی از 15 تا 24 سال اعلام شده است.

به گفته وی آمار ثبت شده مبتلایان به ایدز در ایران تا پایان سال 93 حدود 30 هزار نفر بوده اما تخمین زده می شود این تعداد به 100 هزار نفر برسد.

دکتر یوسفی با هشدار این نکته که راهکار انتقال ایدز در کشور از تزریق به سوی روابط جنسی نامطمئن درحال تغییر است اظهار داشت: میزان ابتلا به ایدز در ایران از طریق روابط جنسی از رقم 14.5 به 37.3 درصد رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.